Geland!! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Sjoerd Spaanjaars - WaarBenJij.nu Geland!! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Sjoerd Spaanjaars - WaarBenJij.nu

Geland!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd

24 Februari 2006 | Kenia, Nairobi

Karibu, Hallo allemaal,

Het heeft even geduurd, maar er is een teken van leven uit Kenia. De eerste week zit er bijna op en heeft in het teken gestaan van meer informatie over de cultuur van Kenia, de mensen ontmoeten van VSO Kenia, en zeker niet in de minste plaats, het ontmoete van mijn “werkgever”. Beter gezegd de “partner “, want dat zijn de termen die VSO gebruikt. Alle partners kwamen in de tweede helft van de week en gaan tegelijk met hun VSO’er terug naar de werkplek.
Dat wordt op zich nog een zeer interessante oefening. Mijn eigen “huis” of wat het dan ook moge zijn, is naast de woonplek van mijn werkgever. Ik g er gemakhalve vanuit dat zij in een beetje redelijk onderkomen leeft en zodat ik dat dan ook heb. Vanavond om 19.00 uur de trein in, morgen om 09.00 uur in Mombasa. Dan inkopen doen, potten, pannen, eten, drinken etc. En niet te vergeten: een matras!! Gelukkig was dit nog te veranderen anders had ik in een bed van 1.80 m gelegen, nu wordt het 2,1 mtr. Het bed wordt op “mijn school” gemaakt. Deze gaat dan op een of andere manier mee naar mijn “huisje”. Ik zie het wel gebeuren, maar dat het en uitdragerij wordt is wel duidelijk. Ik zal er foto’s van maken en die tzt tentoonstellen. Na een week hier, ook al is dat in enige luxe, begin je te begrijpen waarom er vel moet gebeuren. Veel doet het niet, is er niet meer, etc. Mensen berusten daar erg makkelijk in. Afgelopen dag even naar Nairobi stad geweest, viel wel mee eigenlijk. Niet zo erg druk, stank, rommel viel mee. Wel koeien op de weg van Masai die rondtrekken vanwege de droogte. Was minder erg dan ik verwachtte. Transport is makkelijk met “matatu’s”, busjes waar 12-14 man in kan en die voor weinig geld je flink ver weg brengen. De wegen zijn erg slecht, dat is zeker iets waar je voor op moet passen. Je kunt geen stap zetten zonder te kijken waar je loopt. Mensen zijn erg vriendelijk, willen je helpen. IK ben erg benieuwd hoe dat op mijn werkplek is! Met de andere vrijwilligers afgesproken dat we elkaar regelmatig ontmoeten, ergens in Kenia, leuk om elkaars ervaringen te horen en te delen. Midden maart heb ik mijn “piki piki” training, motorrijden in de bush! Daarna mag ik de weg op. Dat wordt weer erg interessant, motorpak aan, 35 graden. Maar dat zien we dan wel weer.

Kwa heri, tot de volgende keer.

Mzungu Sjoerd

  • 25 Februari 2006 - 12:45

    Joost En Bernadette:

    Mooi man een bed op maat!, Wij zijn gister aangekomen in Lusaka.

  • 28 Februari 2006 - 21:10

    Johan & Danielle:

    je avontuur is begonnen, je klinkt lekker enthousiast!
    We blijven benieuwd naar je verhalen uitkijken.
    Succes!

  • 03 Maart 2006 - 11:55

    Peter Janssen:

    hey die sjoerd,
    klinkt allemaal heel avontuurlijk. maar het mooiste moet dus nog komen (piki piki.....wil ik ook weleens proberen)
    grts peet

  • 04 Maart 2006 - 21:46

    Rian Van Doren:

    Hoi Sjoerd
    Nog interesse in een omzet, ik dacht het niet.
    Heel veel success verder

    Groetjes
    Rian

  • 05 Maart 2006 - 17:00

    Jan Van Moorsel:

    Hoi Sjoerd,
    even wennen zeker, lijkt me een fantastische ervaring. Hoe ervaar je de eetcultuur en de mogelijkheden om te communiceren via internet?
    Ik blijf je volgen. mvg
    Jan

  • 08 Maart 2006 - 11:42

    Rob:

    Ben net thuis van wintersport van - 12 C en puure luxe naar + 35 C en armoede bij jou.Een wereld van verschil die jij een klein beetje tracht te slechten.Sjoerd alle succes daarmee en ik blijf je volgen

  • 08 Maart 2006 - 19:24

    Chantal Ashland:

    Goed te horen dat alles OK is. We krijgen toch wel foto's te zien van de Piki Piki training he!
    Groetjes,

  • 11 Maart 2006 - 18:08

    Hugo [van Rian]:

    Hallo Sjoerd,
    Hoop dat het erg naar je zin hebt, alhoewel dat natuurlijk moeilijk te zeggen is na zo'n korte tijd. Veel nieuwe indrukken, mensen ontmoeten en een ander klimaat. Denk dat je je pas echt een mening kunt vormen na een aantal weken.
    Trouwens het wordt tijd dat je weer eens een teken van leven geeft.
    Groetjes Hugo

  • 11 Maart 2006 - 18:10

    Hugo:

    PS
    Wat extra foto'zijn natuurlijk ook welkom.
    Zijn ze echt mooi dan mail ik een foto van het VDL gebouw.

  • 13 Maart 2006 - 19:26

    Bart & Desiree:

    Hoi Sjoerd,

    Hartstikke leuk om je ervaringen te lezen.
    Nog een paar dagen en je Piki-Piki training begint.
    Hoe was de treinreis.?
    Ben je al een beetje gewend aan het gemoedelijke sfeertje of mis je de stress van Nederland. Hoe is je woning. De foto van de koeien langs de weg geeft wel geweldig de sfeer aan.
    Sjoerd veel succes en blijf schrijven .

    Groeten Bart & Desiree

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sjoerd
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 48512

Voorgaande reizen:

17 Februari 2006 - 18 Februari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: